pradi
 

















 
 
 
 
 Birelio ARTUMA: VI Dievo sakymas nepaleistuvauk be moral ir be reliatyvizmo!
 
 

Kas naujo ir viesaus birelio – iemet dar ir Sekmini viesos kupinu laiku – „Artumoje“? Ogi pirmiausia – vilgsnis tikrosios viesos altin – Šventj Dvasi primenant apie Jos udegt pirmj krikioni skelbimo entuziazm, pasakojant, kaip jis naujai, jau ms laikais, atgim Atsinaujinimo Šventojoje Dvasioje judjime, kuris gyvas ir Lietuvoje. Atvirai klausiam savs: „ar mes norime bti panardinti Šventojoje Dvasioje? Ar norime gyventi Dievo meils, malons ir galios pripildyt gyvenim?“ Juk jau prie 50 met i Vatikano II Susirinkimo Banyiai skriejo inia: „reikia Naujj Sekmini, naujos gyvybs, naujo santykio su pasauliu, naujos galios skelbti Evangelij.“

Tok vies udegant met urnale tsiant Dekalogo tem ir svarstant anaiptol ne viesiausias gyvenimo puses palieiant VI sakym „Nepaleistuvauk“, Senojo Testamento laikus nukeliantys biblisto komentarai primena, kad svetimavimas jau labai seniai buvo suprastas kaip nusiengimas Dievo tvarkai ir netgi kaip... proto neturjimas (plg. Pat 6, 32–33).

Taiau kain ar ms laikais pakakt tokios argumentacijos... Todl diugu, kad dauguma numerio autori atrado puik bd – ne moral, dejoni, koks sugeds pasaulis, bet svari argument ir nuoirdi liudijim keli. J kontekste, regis, rstus VI sakymas pasirodo pirmiau ne draudiantis, bet vedantis, gelbstintis, kuriantis, atveriantis – daug gilesnei bendrystei, tokiai, kokiai ir buvome sukurti.

„Esame tokie, kokie neturime bti“ – rao skaitytojams jau pastamas Romanas Kazakeviius, tolesnje v. Jono Pauliaus II kno teologijoje iekodamas atsakym, kaip atsitiko, kad praradome roj, kur geidulingumo nebuvo; kodl vien kn bendryst, kuri taip sureikminama ir geidiama, vis dlto nepajgia iki galo numalinti bendrysts trokulio?

urnale svarstoma apie tikr „mogikj tragedij“, kuri itinka pirm plan ikeliant kno aistras. Siloma svari argument, kodl vis dlto neverta dar prie santuok pradti bendro gyvenimo (taip pat ir intymaus). Raoma apie skaistum, kuris ir iandien krikioniui yra „neataukta uduotis“, nors visa aplinkui rkte rkt, jog skaistumas, drovumas, santrumas, susilaikymas etc. yra kakoks „nepataisomas praradimas, susialojimas“, „kone miriai prilygstanti netektis“. O t. Antanas Saulaitis ragina kurti „sveikus“ santykius, laikantis bendravimo rib ir gerbiant savo bei kito privatum.

urnale tsiami ger atsiliepim i skaitytoj sulaukiantys pokalbiai su eimomis, kurios dalijasi, k laiko skiepais nuo svetimavimo, i koki jaunysts paklydim gelbsti ir toliau veda Dievo ranka, jei tik jos nepaleidiama. Pokalbis su vaikais apie VI sakym galbt uduos klausim ir tvams, i kuri vis dlto pirmiausia vaikai turt gauti tinkamus atsakymus savo „pasismalsavimus“.

Be i ir kit domi publikacij, rasime ir perspjim apie nauj atslenkani negand – surogatin motinyst, apie tikr jauno mogaus pavergimo istorij, ir k tik prausio „gegus rinkim tandemo“ Lietuvoje komentarus, ir popieiaus kelions Šventj em apvalg.

Birelio 1-j, Pasaulins komunikavimo dienos proga sveikindami krikionikosios komunikacijos bendradarbius, grdamiesi popieiaus Prancikaus inia ir ypa mintimi: „Ms komunikavimas tebna kvapnus aliejus skausmui numalinti ir geras vynas irdims pralinksminti“, labai troktume, kad jo odiais tariant, „ms viesa kilt ne i triuk ar specialij efekt, bet i ms meilingo artumo“. Norkime tos viesos, likime joje, dalykims ir skleiskime – juk Ji mums jau atsista!

Dal GUDINSKIEN

 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi